Resor på nätet går långsamt i Indien

Internet in India

[simpletag]Resemarknaden[/simpletag] på [simpletag]Internet[/simpletag] växer stadigt i världen. Men det går inte riktigt lika snabbt överallt. I Indien, med en rese- och turismmarknad värd över 50 miljarder US dollar, uppgår reseförsäljningen över Internet "bara" till 1 miljard dollar, en femtiondel alltså. Dels beror detta naturligtvis på ett fortfarande relativt lågt internetanvändande, och sajterna är ännu inte utbyggda för att fylla alla kundernas behov. Dessutom finns det fortfarande ett stort behov för indierna att prata med någon om reseköpet, eftersom det ofta kan bli komplexa lösningar. I vissa tillfällen har reseportalerna istället startat "fysiska" butiker på landsbygden för att komma åt de kunder som ännu inte kopplat upp sig. Thomas Cook är en av de största [simpletag]researrangör[/simpletag]erna i [simpletag]Indien[/simpletag], och erbjuder förutom resor även visa, [simpletag]reseförsäkring[/simpletag]ar och valutaväxling. Den som lyckas på en växande indisk marknad lyckas nog ganska bra.

Läs artikel på business-standard.com