Lufthansa laddar varumärket

Lufthansa Private Jet at Resekoll.se

Ikväll var det dags för Lufthansas Ã¥rliga Stammtisch, en begivenhet som funnits i mÃ¥nga Ã¥r för att samla Europachefer, Sverigerepresentanter och pressfolk för en uppdatering av läget (och naturligtvis lite mat och bubbel). Dagens nyhet, att Lufthansa samarbetar med danska Cimber Air för att öppna en ny rutt mellan Norrköping och München, slog inte ner som en bomb i sällskapet. Istället var det ett utmärkt tillfälle för Europachef Dr Karsten Benz och nye Skandinavien/Finland/Baltikum-chefen Harro Julius Petersen att fÃ¥ presentera sig för svensk media. 

РUnder mina 20 ̴r p̴ Lufthansa har jag aldrig varit med om en s̴ kraftig expansion i antalet rutter som vi kommer att se under 2008, sa Dr Benz.

 

Lufthansa Private Jet at Resekoll.se

Och mÃ¥nga nya rutter blir det i flygkampen, som inom lÃ¥ngväga flygningar i business class-segmentet stÃ¥r mellan den store tysken och bolag som Finnair, Emirates, British Airways och mÃ¥nga andra. 

– Men konkurrensen är naturligtvis väldigt olika pÃ¥ olika platser och i olika marknader, fortsatte Benz. Det är förstÃ¥s hÃ¥rd konkurrens även mot low cost carriers, och visst kan man kopiera mycket, men aldrig varumärke och personal.

Tonen var tydlig – Lufthansa tror pÃ¥ sitt varumärke, och känner att kunderna har samma stabila förtroende. Tunga investeringar i en uppdaterad flygplansflotta kommer att genomföras under de kommande Ã¥ren, och ytterligare etableringar i Afrika, Indien och Kina stÃ¥r pÃ¥ tapeten. NÃ¥gra frÃ¥gor eller svar kring miljöarbete hördes inte bland männen i rummet.

För att ytterligare spä pÃ¥ känslan av att Lufthansa är ett premium brand för garvade businessresenärer, har man även lanserat sin nya Private Jet-tjänst – som att äga ditt eget plan, fast du betalar ett fast pris. De snygga bilderna är frÃ¥n privatjet-produkten. Kolla in www.lufthansa-private-jet.com