Norwegian gör det enkelt

Norwegian - Resekoll.se

Att FlyNordic efter många ägarbyten och turer till sluts försvann in i Norwegian kan tyckas lite synd. De lyckades verkligen få lågprisflyget att kännas som något mer än bara fraktcontainrar från A till B. Eller så var det bara att de hade en snygg grafisk profil med effektiva och roliga kampanjer.

Men nya Norwegian kliver upp och axlar det inköpta ansvaret som utmanare till Ryanair (utan vare sig snygg grafisk profil eller effektiva och roliga kampanjer). Fler direktlinjer, lägre priser, trevligare regler för bagagevikter, fullt ändringsbara biljetter och val av sittplats redan på nätet är några saker som gör det enklare för kunderna att välja Norwegian i framtiden.

Men framförallt har vi saknat den superenkla lågpriskalendern, som visar exakt vilka priser som gäller vid olika datum till en destination. Om vi som resenärer är flexibla i vårt resande måste ju även bokningsförfarandet återspegla detta. Synd att så få har fattat det.

Läs mer och spontanboka en weekend någonstans på Norwegian.se

2 thoughts on “Norwegian gör det enkelt”

  1. Norewegian misshandlar sina resenärer
    Var en av de många resenärer som blev fast i Paris i över ett dygn den 8 juni 2008. Många av de som skulle på flyget i söndags kväll är fortfarande kvar i Paris då de ännu inte fått hjälp att komma därifrån och Norewegian fortsätter att lova att snart har de fått ordning på det plan som gick sönder på söndagen. Inte bara var avsaknaden av information total. De slussade oss fram och tillbaka, de ljög för oss, la på telefonen när vi ringde och inte en enda person från Norewegian var närvarande trots att bolaget måste haft runt 100 flygresenärer fast i Paris. Sämsta flygnolaget jag någonsin rest med och värsta flygupplevelsen någonsin.

  2. Norewegian misshandlar sina resenärer!
    Var en av de många resenärer som blev fast i Paris i över ett dygn den 8 juni 2008. Många av de som skulle på flyget i söndags kväll är fortfarande kvar i Paris då de ännu inte fått hjälp att komma därifrån och Norewegian fortsätter att lova att snart har de fått ordning på det plan som gick sönder på söndagen. Inte bara var avsaknaden av information total. De slussade oss fram och tillbaka, de ljög för oss, la på telefonen när vi ringde och inte en enda person från Norewegian var närvarande trots att bolaget måste haft runt 100 flygresenärer, många barn, fast i Paris i över 27 timmar. Sämsta flygbolaget jag någonsin rest med och absolut värsta flygupplevelsen.

Kommentarer inaktiverade.